Tuesday, April 3, 2007

øøhmn ja...?


Okay!


Idag har jeg været alene-mor til 2 børn....altså den ene min egen tøs (7år) og den anden ham vi har i aflastning (10 år)

og ja! det er jo påskeferie (for os), solen skinner og alt det der, så vi sg da ud og ha´en på opleveren!

Igår var vi i Ebetoft zoo det var så Annes valg... idag var vi så på El-museét som jo så var Nicolais valg....

Kort sagt (og egentlig ganske uddybende) minder det mest af alt om et museum med små latterlige fysikforsøg...

" øøøhmn ja...så drejer denneher op forbi magneten, sådan ja...øøøhmn hurtigt og ja...så blir´der strøm...ik!?" kunne man høre mig sige...og altså det var den bedste forklaring jeg kunne præstere... eller " øøøøhmn ja! så skinner solen her på de hersens celler...og øøøh...ja så blir der strøm! ik!?" og osv. osv.

Her ville det altså være en STOR fordel at have en far med...altså selvfølgelig var der beskrivelser af de der opstillinger...men de var så gabende kedelige at jeg ikke kunne læse dem og fatte sammenhængen...ahrmmm!

så det hersens voldsomt kedelige musseum var så hurtigt overstået at vi valgte at spise madpakkerne på vej hjem i bilen!


*suk* dumpekarakter til mig!

3 comments:

Frøkenhat said...

He! Min mor dumpede også, da vi var på elmuseet, da jeg var barn. Hun satte en ledning på et batteri, og kunne ikke forstå, at lampen ikke lyste. Og så måtte lille Frøkenhat belære hende om, at der jo altså var både plus- og minuspol på sådan et batteri, og at de bette to skulle kobles på. Og vupti, så lyste lampen.

Er klar over, at det er en ringe trøst for dig, at børn kan huske sådan noget 20 år efter... :-)

Anonymous said...

tak amor. Vi havde snakket omat besøge det selvsamme museum i sommerferien, da vi jo skal på ferie ikke så langt derfra.

Men det vil vi så undlade nu.

jette

Amor said...

så lidt!
ja altså med mindre i synes fysik-stuffs er sagen ahrrrm!
Men naturen i området er intet mindre end FANTASTISK!!!