Sunday, April 22, 2007

Så skete det alligevel!

Der var engang hvor Anne gik i dagpleje og i børnehave.... sikke tider! og så især for os forældre der var /er studerende...ja, så var det ingen sag at snuppe en halv eller hel fridag med hende fra tid til anden... Skønt!

Men så startede hun jo i skole...i nulte-klasse og så var det sket med de dersens fridage.....
og dog! for idag har jeg altså valgt at vi skal slappe af!
Den stakkels pige har i lang tid haft forrygende travlt - og weekenden har ikke levnet hende andet end nætterne til afslapning
.....så nu slog jeg altså lige bremsen i!
Jeg ved godt at skolen er meget vigtig! Det ved Anne også! og vi ved osse at det bare lige er idag vi snupper sådan en dag....
og vi er også helt enige om at:
vi skal ligge under dynen på sofaen...drikke the og spise ristet brød, se den lille nye prinsesse når hun kommer på skærmen her til formiddag...og ellers bare læse i bøger, spille UNO og kalaha :o)
Og hvis solen dukker frem kører vi til stranden med hunden...
og i aften skal hun til spejder...og så er det ellers hverdag igen!

Jeg lover det!

5 comments:

Spirren said...

Godt valg Amor, det kan da vist kun blvie en gode for alle! tords skolegang

Frøkenhat said...

Sikke en god mor hun har. Sad for nylig og så "Nana", hvor moderen lod datteren pjække, så de kunne ligge i sengen og læse tegneserier sammen - og tænkte ved mig selv, at ja det burde man faktisk gøre bare en enkelt gang eller to.
Vi kan jo alle have brug for sådan en off-dag, hvor vi bare skal pleje os selv og komme ovenpå. Tror det er givet godt ud - så har hun sikkert også meget mere lyst til at komme i skolen en anden dag...

Anonymous said...

Det er OK engang imellem. Så længe man lærer ungerne, at det hører til sjældenhederne ;) ...Og det gør du jo!

Go' fri/pjækkedag!

Anonymous said...

Da jeg var barn holdt vi en årlig familiepjæk dag som vi tilbagte i pyjamas. Det var skide hyggeligt, og vi unger forstod godt at det ikke var en hverdags forteelse.

Spirren said...

@Rikke: Jeg tager din tradition med mig i min familie:-)