Sunday, April 29, 2007

at få det overstået....

"jamen vi overvejer også at når Tobias nu er kommet godt i gang hos dagplejen, så får vi den næste....så er det lissom også overstået.... "
sådan noget i den stil hører jeg RIGTIG meget i min omgangskreds for tiden...
"jovist er det hårdt med to små blebørn på en gang, men så er det også hurtigt overstået"

AAaaaargh -Så lad dog være! -hvis det er så hårdt at være gravid, frygteligt at føde, belastende at være babymor at det første man tænker er, at det er noget der skal overståes...
SÅ LAD DOG VÆRE !!

Jaja...det kan jeg jo sagtens sige
Mor til en super dygtig selvhjulpen 7 årig -oooork...

men dog var jeg gravid, og jeg fødte hende, og har været der hele vejen fra hun kom ud til nu.
Og det har været og er FANTASTISK.
og for dævlan da hvor jeg glæder mig til at skulle opleve det igen (og gerne igen og igen!)

3 comments:

Vibstjert said...

Hader også de der kommentarer. Havde sågar en veninde, jeg havde kendt siden børnehaven, som jeg måtte skrotte for knap et år siden, fordi det var hele hendes oprigtige holdning til børnelivet. Hun blev primært gravid, fordi det var det omgivelserne forventede (de havde hus, 2 biler, gode jobs og økonomi), og hun blev selvfølgelig gravid i første forsøg! Allerede 14 dage efter fødslen måtte hende og kæresten bare ud og gi den gas, og få lillemanden passet. Hun sov dårligt med babyen i rummet så han blev lagt i et værelset med to døre i mellem, hun nægtede at give afkald på sin søvn, mere end 2 gange natligt, så måtte han hellere ligge og græde selv. Hun og kæresten tog på forkælelsesferie uden bebsen efter 3 måneder og da han var 5 måneder startede hun på arbejde, for så havde hun fået nok af at gå hjemme..Den ku jeg ikke lige sluge!

Anonymous said...

Vibstjert: Ej, hun lyder sgu da møgirriterende... Min søster fortalte om én af hendes veninder, der er præcis lige sådan. Jeg bliver så ked af det på børnenes vegne.

Jeg kan desværre ikke få lov at kommentere på din blog, men jeg har altså prøvet:-)

Gitte: jeg er helt enig - ,man behøver måske ikke synes, at det er fantastisk hele vejen igennem. Men man må sgu da i det mindste tro på, at det er noget man gerne vil før man gør det for at gøre det.
Søs

Anonymous said...

Jeg vil også igen. Og der er dælme ikke fordi der er noget som skal overståes der.... man tager jo det sure med det søde.

Jeg bliver mest af alt irriteret hvis andre forældre forsøger at pådutte mig deres værdier.