Wednesday, March 28, 2007

Hallo!!?

(modelfoto)

Igår kom Anne, med de vildeste hundeøjne, hjem og proklamerede at Maria fra klassen altså havde fået en mobiltelefon..."og det var med glimmer, og med hjerter, og den er altså rigtig, -helt rigtig og man kan ringe, og man kan skrive smsér!!!! og og!!!"
Og jep! idag da jeg afleverede hende i skolen så jeg den med egne øjne...den er ganske ægte, og med glimmer, hjerter og hele svineriet! (og enormt larmende)

-jamen!!! et barn i nulte klasse (aka. børnehaveklasse) har da virkelig også et stort behov for en mobiltelefon!

-nej!

Jeg tror såmænd at min egen datters intelligens ligger sådan ca. lige omkring normalen og hun kan altså på nuværende tidspunkt (er netop blevet 7) stave/skrive flg. ord:
MOR, FAR, MORFAR, FARMOR, MORMOR, FARFAR, FREDE, ANNE GRY, GITTE, DENNIS, IS, KO, TIL, FRA
mmm... ja og det er vidst det...
så kan hun vores hjemmenummer og 112 (og hvad man skal sige/fortælle når man ringer hertil)

Jo, så nu er jeg altså verdens kedeligste mor! når jeg sådan påstår at Anne er aaaalt for lille til at få en telefon!
Men det syns jeg altså! hun har INTET fornuftigt at bruge den til! og rent faktisk tror jeg at det hæmmer et barns hverdag i den alder at skulle slæbe rundt på sådan en tingest -til ingen verdens nytte... istedet for bare at kunne lege frit!


MEN! når det så er sagt! så glæder jeg mig da et eller andet sted til når hun en skønne dag kan læse og skrive, er stor nok til at adminstrere en sådan osv. og at jeg så kan være i løbende kontakt med hende i løbet af dagen
- det bliver sgu hyggeligt!

-tror jeg....

2 comments:

Anonymous said...

Der er ingen i Ældstes klasse (1.), der har mobiltelefon. Men jeg kender til et par af pigerne i 2.klasse, der har...
Ældste er slet ikke begyndt at tænke i de baner endnu ;)

Så nej ;) Du er ikke verdens kedeligste mor, bare fornuftig!

Anonymous said...

Sig til din datter at hun får mobiltelefon når hun starter tredie klasse - så har hun noget at se frem til.

mvh
Søren