Wednesday, March 21, 2007

Ud af min mund...

Jeg har nogle ord jeg af mærkværdige årsager ikke rigtig kan få ordenligt ud af min mund... måske er det pga. af dialekt?
-jeg bor jo i Randers...og der snakker de sgu lidt spøjst...ikke!
-men sådan set er jeg jo født og opvokset et sted ml. Vejle og Kolding... (men der snakker de nu os´lidt mærkeligt )
nej det er nok ikke det.... og også ligemeget med det...

Nå men ordet der ikke dur´for mig er
TERAPEUT
Ud af min mund bliver det konsekvent til "terapøjt" - det lyder jo skørt...ikke?
Og eftersom jeg er i fuld gang med en uddannelse som ergoterapøjt...peut, er det jo et ord jeg bruger pænt tit... ligeledes fysioterapøjt.... PEUT!

hmmm.... jeg bliver mobbet totalt i skolen! -altså på den søde og rare måde!
og jeg KAN godt sige det! TE-RA-PØVT....!

Jeg må virkelig få det lært!


5 comments:

Signe og Jan said...

Gitte is back - super!

Anonymous said...

Troed' lige, at du mente at det med en terapeut ikke dued' ;)

Men vi har vel alle vores spøjse udtalelser ;)

Amor said...

jov! det duer super duper!

Signe: Jeg må jo ha´en blog, så jeg kan flage for dig, lige om snart ikk ;o)

Anonymous said...

Det lyder sgu da åndsvagt at sige "terapøjt". Det må du se at få gjort noget ved!

Frøkenhat said...

Hold da op - når Gitte går i gang med en blog, så gør hun da noget ved det. Fire indlæg siden lørdag - deeeeejligt!

Og ja, se at få gjort noget ved det pøjt-pjat. Ellers kan jeg foreslå supplerende fejludtalelser som for eksempel pyskiater eller skelerose...

Så længe du ikke er med på randrusianernes evindelige "farveller", så er det ok med mig.