Wednesday, February 27, 2008

tjekker den lige ud

altså fødegangen
i dag er der sådan en rundvisning på fødegangen/patienthotellet... og det er jo ret spændende eftersom det vidst er lavet en hele del om iden sidst jeg havde ærinde der (der fandtes hotellet end ikke)

men det er jo slet ikke sikkert at jeg får brug for at kende stedet. Ved sidste scanning havde moderkagen stadig ikke flyttet sig fra "udgangen" og så er det jo = kejsersnit.

Jeg har det helt fino med den løsning!.... bliver egentlig lidt trist når folk i omgangskredsen (læge + jordemor incl.) rynker på næsen og ynker... som om et kejsersnit ikke heeelt er fint nok!

ALTSÅ!
både alm. fødsel og kejsersnit er jo for sulan en forløsning... det som man har ventet på SÅ længe! -jeg ved godt at det rent praktisk er 2 vidt forskellige oplevelser man får... men dælme spændende på hver sin måde! -det syns jeg altså!
-Anne blev født "almindeligt" -en skøn og slet ikke skræmmende oplevelse -så jeg er helt frisk på give et nummer mere...
men snittet er jeg også helt og aldeles frisk på!
-bare fortæl mig hvad jeg skal, så er jeg klar... om ca. 8 uger!














.... 8 uger!

4 comments:

Mira said...

wauv der er ikke lang tid til, som tiden dog flyver :-) Og kejsersnit er slet ikke slemt...det var det ihvertfald ikke for mig. Så det behøver du ikke frygte selvom mange synes det ikke er "fint" nok som du siger :-) Men os med toptunede science-babies ser måske anderledes på det ;-)

Frøkenhat said...

8 uger...men du er da lige blevet gravid...

Hvis jeg selv kunne vælge, ville jeg klart vælge almindelig fødsel, men det er altså bare ikke os alle, der får lov at vælge. Og så er det jo fint, at kejsersnit er en mulighed. Det vigtigste er jo at barnet kommer godt ud.

Anonymous said...

Jeg finder at PKS er en udemærket løsning. Formålet er jo at mor og barn skal komme uskadte igennem fødslen. Ved almindelig fødsel med placenta previa er jo risiko for barn og morens heldbred ved større blødninger. Der er jo ikke så meget at diskutere, synes jeg.

Man vil jo bare have det barn i hænderne, så skide med hvordan det foregår. Andet er noget romantisk pladder - er det ikke?

QVINDEN said...

Gisp ... det er jo lige om lidt .....