Wednesday, October 24, 2007

Nåååååerh og nakkefold

SÅ var det jo idag den længe ventede (og frygtede) nakefoldsscanning var!

Men alle bekymringer blev gjort til skamme! "bettemus" var SÅ fin! og SÅ sød!
straks scanneren ramte geleén på maveskindet tonede den fineste lille livlige baby frem på skærmen!
Sygeplejersken var godt tilfreds med dens samarbejdsvillighed og det var let at tjekke den after over det hele.... da vi skulle til hjernen nåede jeg lige at tænke en lille bitte bange tanke, men så lavede "bettemus" lige "thumbs up!" og så glemte jeg jo alt og overgav mig!
Hjernen var flot og symmetrisk lissom resten af kraniet!

Nåerh ja og nakkefolden (som jeg jo havde glemt var det som det handlede om...) var også fin og ifht. doubletesten blev det regnet ud at vi langt fra var i nogen risikogruppe!

Alt i alt var det en super oplevelse!
jeg overgiver mig! jeg er SÅ forelsket i min lille 77mm. baby! :o)

terminen blev pga. størreslsen rykket 6 dage frem....
lidt sært når vi jo godt ved præcis hvornår den er lavet... eftersom det jo er i en "skål"...

Skal se om jeg ka fotografere nogle af billederne og få dem lagt ind!

meget meget glad! 13+4

9 comments:

Snowie said...

Det er så dejligt at læse :o)

Heldigvis går det jo i langt de fleste tilfælde godt, selvom vi ikke kan give helt slip på de trælse historier, vi begge kender!

Stur stur kram

Snow

Anonymous said...

Dejligt at du nu er på "den anden side" af den magiske grænse ;)
Det giver følelsesmæssigt pusterum, ikke?

Kram & Tillykke!

Frøkenhat said...

Hvor er det bare godt! Stort tillykke med forelskelsen og den veloverståede scanning.

Mira said...

Tillykke endnu en gang med den fine lille én i maven :-) Altid rart med en godt overstået milepæl!

Anonymous said...

Tillykke!
Tal med din jordemoder og insister på at de ikke flytter terminen. Jeg gjorde det samme og min jordemoder var meget forstående. Frøkenhat fortalte mig nemlig at det jo fx har betydning for om "man går over tid" osv. og når man nu ved præcis hvornår befrugtningen er sket, er der ingen grund til at stole mere på usikre metoder som fosterets størrelse.
medmindre du altså er tilfreds med at den bliver rykket frem... :-)

Spirren said...

Tillykke med oplevelsen, hvor er jeg glad på dine vegne:-)

Signe og Jan said...

tillykke

Snowie said...

KUK KUK :)

Anonymous said...

Er alting ok? Jeg savner dig!