Friday, August 17, 2007

Gratis smilemedicin


Jeg elsker at iagtage fremmede mennesker, -det er lidt sådan en hobby for mig.
I bussen, i supermarkedet, osv. -ganske god underholdning!
som tak for det plejer jeg at smile til dem... noget for noget, jo.


Forleden var vi i byggemarkedet, hvilket man jo ofte er når man flytter i nyt, så mangler man lige en stik-dims hist, en skrue og et beslag, pist....

De første jeg "fanger" er et ungt par med en lille dreng på et par år, han går hånd i hånd med sin højgravide mor. Faderen er også i nærheden og kigger intenst op og ned af hylderne, i ny og næ tager han en ting i hånden, vender og drejer den... ser imponeret ud, kigger på prisen og ligger den tilbage og leder videre. Drengen hiver i moderens arm, han har fået øje på slikautomaten! -moderen rokker sig ikke, hun kigger ikke på drengen, men sender istedet manden et vrissent blik. "for helved! -Nu har han igen ikke fået sovet til middag (drengen) -vil du for fanden ha´at vi skal gå rundt herude hele dagen!?"
Han: "Jeg sagde jo at det ville tage tid, og du ville jo selv med!"
Hun" jammen jeg troede sgu da ikke at vi skulle i 10.000 forskellige byggemarkeder bla. bla. bla..."
Moderen hæver stemmen og går op på siden af manden... drengen begynder at pive, hun tager ham atter i hånden og trækker ham hen mod slikautomaten; stadig højlydt brokkende til manden.
Det lader til at han ikke hører, han leder videre.... Jeg sender ham et smil som han returnerer med en lille skjult (for konen) latter og et kort ryst på hovedet :o)


De næste er et ungt par der står i farveafdelingen... konen prøver ihærdigt at argumentere for de forskellige hvide farvers nuancer...."kan du da ikke godt se at den her er varmere end den her".... det kan han ikke, han synes bare hun skal vælge, for han er ligeglad...
-den køber hun ikke : jammen du skal vælge, du kan vælge mellem den her og den her"
han: nej vælg du bare, jeg er sgu ligeglad, om det så bliver grønlortebrun!!!"
-hun ser mig, jeg smiler... hun smiler!
og manden har i dette splitsekund besluttet sig.... han peger på den nederste og smiler!
hun:" hmmmm... den er da osse meget god!......jeg tror altså bare vi ville blive mere glade for den anden...men okay, vi tar´den der!....... når du nu synes!!!!"


De sidste jeg møder er et ældre ægtepar. Konen tripper sødt i baggrunden, manden går målrettet til brædderne....
jeg ser dem senere med vognen læsset med et par stykker prædder, på vej mod kassen... Manden vender og drejer ivrigt brædderne! -han smiler! -det er gode, gode brædder det her! -han klapper lige lidt på dem! -rigtig gode brædder!...
han smiler til konen, hun smiler igen... også til mig!


Udenfor møder jeg igen parret med den gravide mor.... hun brokker stadig.... men kun lige til hun fra parkeringspladsen ser at BABYSAM har udsalg!...
"der skal vi hen!" -hun hanker op i sønnike og sætter farten op!: "Du kommer bare når du har det det der´i bilen" siger hun over skulderen til manden...


Jeg smiler... denne gang til min mand, han smiler indforstået og læsser det sidste i traileren

;o)

8 comments:

Signe og Jan said...

Meget morsomt ;o)

Snowie said...

Nu smiler jeg også :-)

Anonymous said...

Har du testet?????

Amor said...

nej da!
-nu lyer du jo lissom min utålmodige mand! ;o)

Anonymous said...

Hvornår skal du teste?

Vi andre er da nysgerrige som bare pokker :-)

Amor said...

På mandag....
måååske lidt før!

Men jeg kan mærke INTET, og min fornemmelse er under nul-punktet

Anonymous said...

Jeg troede at det var mandag - som i gaar. Oev! Saa skal vi vente en hel uge mere.

Solsikke said...

Måske jeg skal låne din hobby lidt - det lyder sjovt....